fbpx

Asiakastarina: Western Systems

Ympärivuorokautinen apu on Western Systemsille tärkeintä

 

#asiakastyytyväisyys #ITpalvelu #decensoy #ITsupersankarit

Hyvinkääläisen ohjelmistokehittäjä Western Systemsin ja Decensin yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun Western Systems etsi sopivan kokoista yhteistyökumppania, joka tarjoaisi Private Cloud -palvelua ja apua konesaliin vuorokauden ympäri. 

Western Systemsin asiakkaina on muun muassa toiminnanohjaus- ja kuljetusjärjestelmien käyttäjiä. Järjestelmien täytyy olla käytettävissä vuorokauden ympäri, sillä silloin tällöin apua tarvitaan myös öisin.  

”Asiakkaidemme vuoksi palvelumme pitää olla sillä tasolla, että kaikki taustajärjestelmät ovat kunnossa ja pystymme tarjoamaan apua milloin vain”, Western Systemsin it-asiantuntija Samuli Åkerman kertoo ja jatkaa: 

”Esimerkiksi eräänä yönä serveri jäi jumiin enkä päässyt siihen etäyhteydellä kiinni. Pyysin aamuneljältä apua Decensiltä. Heiltä löytyy voimanappi, jolla järjestelmät saatiin käynnistettyä nopeasti uudelleen. Decens tekee tarvittaessa ikään kuin ensihoitajan työtä, ja palvelun laatu pysyy korkealla myös yöaikaan”, hän kehuu. 

Decensin Service Desk palvelee vuorokauden ympäri ja konesalissa on aina valvonta. 

Decensin asiantuntijat ovat helposti tavoitettavissa 

Western Systemsin oma palvelinrauta sijaitsee yrityksen tiloissa Hyvinkäällä, mutta yritys siirtää parhaillaan viimeisten asiakkaidensa tietoja Decensin Espoon konesaliin. Konekapasiteettia kasvatetaan sitä mukaa, kun on tarve. 

”Decens helpottaa meidän it-työntekijöiden elämää sekä ennen kaikkea vähentää stressiä ja tuo mielenrauhaa, kun asiat ovat turvassa. Tämänkin myötä asiakkaamme haluavat antaa järjestelmänsä meidän hoitoomme”, Åkerman sanoo. 

Hän listaa Decensin palvelun hyviksi puoliksi ennakoitavat kulut ja sen, että tämän myötä hänen ei tarvitse itse miettiä yrityksen talousasioita. 

”Saan tehdä enemmän ennakoivaa työtä, mikä on kaikkein tärkeintä. Aikani ei kulu ongelmien ratkomiseen”, hän sanoo. 

Åkerman kehuu mutkattomia välejään Decensiin. Yhteydenpito yhteistyökumppaneiden kanssa on helppoa ja yhteyttä voi ottaa matalalla kynnyksellä. 

”Asiat ratkeavat aina. Decensin Service Desk auttaa muutostarpeissa ja ongelmatilanteissa, ja tarvittaessa Decensin asiantuntijat on helppo tavoittaa myös suoraan”, hän sanoo. 

Tietoturva-akatemia haastaa myös alan ammattilaisia 

Tällä hetkellä Western Systemsissä puhuttavat tietoturva-asiat. Yritys on ottanut uutena Decensin palveluna käyttöönsä koko henkilöstön tietoturva-akatemian koulutukset, jossa yrityksen työntekijät saavat säännöllistä tietoturvakoulutusta ja harjoittelua tietojenkalastelua vastaan​. 

”Tietoturva-akatemian palvelupakettiin kuuluu, että alkuun tehdään pientä kiusaa, kuten spämmipostitusta ja uteluita, ja seurataan, mihin kaikkeen työntekijämme sortuvat. Tällä tavalla huomataan, mitä asioita koulutuksessa täytyy painottaa ja millaisia kursseja ottaa käyttöön”, Åkerman kertoo koulutuksen alkuvaiheista. 

Hän kehuu Decensin tietoturvakoulutuksen laatua. Koska yrityksen työntekijät ovat alan ammattilaisia, koulutuksen on oltava tarpeeksi haastavaa. Työntekijät voivat opiskella tietoturva-asioita omaan tahtiinsa, sillä koulutus kestää vuoden. 

”Työntekijöillemme tulee sähköpostiin miinoja koko ajan, ja ne, jos mitkä, pitävät ihmiset hereillä. Henkilökunnan valppaus on todella tärkeää, sillä virusohjelmat hoitavat suuret linjat, mutta ihminen on se, joka yleensä ensimmäisenä mokaa”, hän muistuttaa. 

Åkerman nostaa esille myös Decensin palvelukattauksen laajuuden. 

”Moni Western Systemsin palvelu on kehittynyt Decensin tietotaidon ja tarjonnan myötä. Olemme päässeet työstämään eteenpäin erilaisia kehitysasioita. Olen usein yllättynyt, että Decensiltä saa tuollaistakin palvelua! Katsotaan, mihin kaikkeen tässä vielä sorrutaan”, hän nauraa. 

 

”Moni Western Systemsin palvelu on kehittynyt Decensin tietotaidon ja tarjonnan myötä. Olemme päässeet työstämään eteenpäin erilaisia kehitysasioita. Olen usein yllättynyt, että Decensiltä saa tuollaistakin palvelua!

Tarve

Yhteistyökumppani, joka tarjoaisi Private Cloud -palvelua ja apua konesaliin kellon ympäri.

 

Ratkaisu

Private Cloud -varmistuspalvelu säilyttää datan turvallisesti Decensin konesalissa.  

Hyöty

Yritys voi keskittyä omaan liiketoimintaansa, kun Decens huolehtii, että data on turvassa. Palvelun myötä myös kulut ovat ennakoitavissa.

Haluatko tehdä yrityksesi päätelaitteiden hankinnan helposti ja vaivattomasti palveluna?
Ota yhteyttä myyntiimme, niin kerromme lisää!
 

Western Systems on vuonna 1981 perustettu suomalainen ohjelmistokehitysyritys, jonka tuotteet ovat suunniteltu eri toimialoille. Yritys tarjoaa osaavaa ylläpitoa ja asiakaskohtaista palvelua. Kaikki yrityksen tuotteet valmistetaan ja palvelut tuotetaan Suomessa.  

www.western.fi