Asiakastarinat
IT-ulkoistus lääkärihelikopterien kriittisen toiminnan tukena
FinnHEMS on valtakunnallinen lääkärihelikopteritoimija, joka tuo paikalle korkealaatuista ensihoitopalvelua äkillisissä ja henkeä uhkaavissa tilanteissa. Luotettavan IT-kumppanin rooli on tärkeä, sillä toiminnan häiriötön sujuminen edellyttää IT-ympäristöltä korkeaa toimintavarmuutta ja ketterää IT-tukea.
Lääkärihelikopteritoiminnasta vastaavalla FinnHEMSilla on valtakunnallisesti seitsemän tukikohtaa, joista käsin he tavoittavat 80 prosenttia suomalaisista 30 minuutin sisällä hälytyksestä. Ympäri vuorokauden toimivalle FinnHEMSille IT- ulkoistus on tarkoituksenmukaisin ratkaisu IT:n ylläpitoon. Vuonna 2020 FinnHEMS valitsi julkisen kilpailutuksen kautta IT-palvelujensa toimittajaksi Decensin.
Decens huolehtii, että kaikki IT-palvelut toimivat saumattomasti ja että mahdolliset ongelmatilanteet ratkaistaan nopeasti ja tehokkaasti.
”Halusimme kokonaisulkoistuksen kumppanilta, joka pystyy huolehtimaan IT-ympäristöistämme kaikissa tukikohdissamme ja vastaamaan erityistarpeisiimme yhden luukun -periaatteella. Tarvitsemme toimintavarmoja IT-palveluita sekä arkena että viikonloppuna, joten luotettavuuden lisäksi palveluaikojen laajuus oli kilpailutuksessa tärkeä kriteeri”, kertoo FinnHEMSin tietohallintopäällikkö Jari Lipponen.
Kokonaisulkoistuksessa laaja IT-asiantuntijuus käytössä
Decensin tarjoama kokonaisulkoistus kattaa FinnHEMSin kaikki IT-palvelut, joihin lukeutuvat niin IT-käyttäjätuki, laitteet, työasemat, verkkoratkaisut, tietoturvapalvelut kuin kriittisten järjestelmien toimintavarmuudesta huolehtiminen.
Decensin Service Desk -palvelun ansiosta henkilöstön ei tarvitse miettiä, keneen he voivat ottaa yhteyttä eri IT-asioissa. Koska FinnHEMSin toiminta on ympärivuorokautista, sovitut käyttäjätuen palveluajat ovat laajat ja tukea tarjotaan myös kiireellisissä erityistilanteissa.
”Meidän henkilöstömme on kiitellyt Service Deskin nopeutta. He saavat etäyhteyden päätelaitteisiimme, joten moni ongelma ratkeaa nopeasti yhdellä soitolla.”
Lipposen mukaan yhteistyö Decensin kanssa on mutkatonta. Säännölliset palvelunhallintapalaverit FinnHEMSin nimetyn palvelupäällikön ja myyntivastaavan kanssa pitävät decensläiset jatkuvasti ajan tasalla siitä, mitä asiakkaan suunnalla tapahtuu.
”Meille on tärkeää, että IT-palvelutoimittaja kykenee huolehtimaan IT-ratkaisuistamme kokonaisvaltaisesti ja tarjoamaan asiantuntijan erilaisiin tarpeisiimme oli sitten kyse tietoturvasta, laitehallinnasta tai WLAN-verkon kuuluvuuksista tukikohdissamme. Kun yhteistyö on tiivistä, myös IT-ympäristön kehittäminen yhdessä on sujuvaa”, jatkaa Lipponen.

”Meille on tärkeää, että IT-palvelutoimittaja kykenee huolehtimaan IT-ratkaisuistamme kokonaisvaltaisesti ja tarjoamaan asiantuntijan erilaisiin tarpeisiimme.”

Tarve
FinnHEMS tarvitsi maantieteellisesti laajalla alueella toimivan, toimintavarman ja kokonaisvaltaisen IT-kumppanin, joka tukee 24/7-kriittistä toimintaa.

Ratkaisu
Julkisen kilpailutuksen tuloksena Decens valikoitui IT-palveluntarjoajaksi. Decensin tarjoama kokonaisulkoistus kattaa käyttäjätuen, verkkoratkaisut, tietoturvan ja laitehallinnan.

Hyöty
Palveluiden toimintavarmuus ja laaja IT-asiantuntijoiden tuki niin arjen haasteissa kuin IT-ympäristön kehittämisessä.
Haluatko kuulla, miten sinun yrityksesi voi hyötyä Decensin IT-ulkoistuspalveluista?
Ota yhteyttä myyntiimme, niin kerromme lisää!
FinnHEMS on valtakunnallinen lääkärihelikopteritoiminnasta vastaava valtionyhtiö, joka vastaa turvallisesta, laadukkaasta ja tasa-arvoisesta ensihoitopalvelusta Suomessa yhteistyössä hyvinvointialueiden kanssa.
FinnHEMS tavoittaa lääkäri- ja lääkintähelikoptereillaan 80 prosenttia suomalaisista 30 minuutin sisällä hälytyksestä. FinnHEMS on voittoa tavoittelematon yhtiö, jonka toiminta rahoitetaan valtionapuna.