Asiakastarinat
IT-kumppani takaa Service Desk -palvelun henkilöstölle myös loma-aikoina ja sairaustapauksissa ja vapauttaa oman IT-väen aikaa vaativampiin kehitystehtäviin ja projekteihin
Helsingin Musiikkitalo on Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva kaikille avoin konserttitalo ja tapahtumakeskus, jossa järjestetään vuosittain yli 1 600 tapahtumaa.
Vuoden 2022 loppupuolella Musiikkitalossa tultiin siihen lopputulokseen, että IT-tuki olisi järkevintä ulkoistaa: IT-kumppani takaisi Service Desk -palvelun henkilöstölle myös loma-aikoina ja sairaustapauksissa ja vapauttaisi oman IT-väen aikaa vaativampiin kehitystehtäviin ja projekteihin.
Decensin vahva Mac-osaaminen oli yksi IT-kumppanin valintaan vaikuttavista kriteereistä.
”Meillä on pääasiassa Mac-laitteita, joten Decensin vahva Mac-osaaminen sinetöi kaupat. IT-tuen ulkoistaminen kumppanille, jolla on viimeisin tieto ja osaaminen hallussa on järkevää ja kustannustehokasta”, kertoo Helsingin Musiikkitalon ICT Manager Juha Salmijärvi.
Decensin Service Desk -asiantuntijat auttavat kaikissa tietotekniikan asennus-, käyttö- ja ongelmatilanteissa. Kun työntekijällä on ongelmia työaseman käytön kanssa, salasana ei toimi tai käyttöjärjestelmän päivittäminen ei onnistu, löytyy ratkaisu usein yhdellä yhteydenotolla Service Deskiin. Tarvittaessa IT-ongelmia voidaan tulla ratkomaan myös paikan päälle. Apujoukkojen saapuminen Decensin Espoon-toimistolta Musiikkitalolle onnistuu ripeästi.
”Henkilökunnalta on tullut positiivista palautetta IT-tuen ulkoistamisesta. Oma IT-osastomme voi keskittyä ydintekemiseensä ja henkilöstö saa ketterästi apua IT-ongelmiinsa. Kaikki haasteet on ratkaistu siinä ajassa kuin on luvattukin”, kiittelee Salmijärvi.
Service Desk -palvelun lisäksi Helsingin Musiikkitalo on ulkoistanut päätelaitteiden hankinnan Decensille.
”Uusimme IT-laitekantaamme pikkuhiljaa ja Decensin laitepalvelu avaimet käteen -periaatteella on meille toimiva ja helppo ratkaisu. Laitteiden suojaus kuuluu samaan palveluun, joten siitäkään ei tarvitse meidän huolehtia”, Salmijärvi toteaa.
”IT-tuen ulkoistaminen kumppanille, jolla on viimeisin tieto ja osaaminen hallussa on järkevää ja kustannustehokasta.”
Tarve
Asiantunteva ja luotettava, vahvan Mac-asiantuntemuksen omaava IT-käyttäjätuki sekä päätelaitteiden hankinta avaimet käteen -mallilla.
Ratkaisu
Decensin Service Desk -palvelu sekä Decensin laitepalvelu.
Hyöty
Oman IT-väen aikaa vapautuu ydintehtäviin ja käyttäjät saavat nopeasti apua IT-ongelmiinsa. Ketterä ja vaivaton laitekannan uusinta.
Haluatko kuulla lisää?
Helsingin Musiikkitalo on kaikille avoin konserttikeskus ja kohtauspaikka. Talon päätoimijat ovat Sibelius-Akatemia, Helsingin kaupunginorkesteri ja Radion sinfoniaorkesteri. Musiikin ja arkkitehtuurin lisäksi Musiikkitalossa on myös nähtävää kuvataiteen ystäville. Reijo Hukkasen Laulupuut ja Kirsi Kaulasen Gaia on suunniteltu tilaustyönä Musiikkitaloa varten. Lisäksi esillä on teoksia valtion taideteoskokoelmasta.
Musiikkitalossa järjestetään vuosittain yli 1 600 tapahtumaa, joista yli puoleen on vapaa pääsy. Musiikkitalon yhteydessä on myös kahvila, terassi ja lounasravintola. Inspiroivassa ympäristössä järjestetään myös yritysjuhlia, seminaareja ja kokouksia.