Ajankohtaista

Decensin tarjoama lähitukipalvelu on saanut vankan jalansijan asiakkaiden keskuudessa. Lähitukitiimi ei ole vain ulkopuolinen asiakkaan apuri, vaan jotkut työskentelevät osana asiakkaan it-organisaatiota, suoraan asiakasyrityksen toimipisteessä.

Tiimin johtaja, palvelupäällikkö Kalle Rihtamo korostaa lähituen monipuolisuutta:

”Lähitukipalvelumme sopii minkälaiselle yritykselle vain, ja pystymme ottamaan haltuumme kaikenlaiset asiakkuudet. Tarve lähtee aina asiakkaasta. Haluamme tarjota lähitukipalvelulla asiakkaillemme lisäarvoa. Emme vain hoida palvelupyyntöjä liukuhihnamaisesti, vaan pyrimme analysoimaan ja kehittämään toimintaa. Siitä olemme saaneet paljon kiitosta”, Kalle kertoo.

Monissa asiakkuuksissa lähitukipalvelu on osa suurempaa kokonaisuutta, mikä mahdollistaa syvemmän ymmärryksen asiakasyrityksen tarpeista. Tiimi tarjoaa apua niin yksittäisinä palvelupyyntökäynteinä kuin kiinteänä osana asiakkuutta. Palvelu on saatavilla paikalle joko tarvittaessa tai säännöllisesti esimerkiksi kerran viikossa tai jopa päivittäin. Lähitukipalvelun laajuus ja sisältö ovat kiinni asiakkaasta ja sopimuksesta.

Aina tuentarpeet eivät ole häiriötilanteita, vaan lähitukitiimi myös kouluttaa ja ohjeistaa sekä antaa työasematukea. He tekevät myös verkkolaitteiden asennuksia ja hoitavat laitteiden huoltotilauksia tarpeen mukaan. Tärkeintä on auttaa asiakasta paikan päällä.

Service desk ja lähitukipalvelu ovat toimiva duo

Service desk ja lähitukipalvelu toimivat saumattomasti yhdessä, jolloin ne tarjoavat asiakkaillemme ensiluokkaista tukea. Asiakas kohtaa usein ensimmäisenä service deskin, mutta tarvittaessa lähituki astuu kuvaan ratkaisemaan pulmia paikan päällä. Tiimien välinen yhteistyö on avainasemassa, jotta tukipyyntöihin voidaan vastata tehokkaasti ja ilman kitkaa.

”Jaamme tietoa tiimien kesken ja teemme yhteistyötä, jotta kaikki tuntevat asiakkaat mahdollisimman hyvin”, Kalle kertoo.

Yhteydenpito lähituen kanssa on vaivatonta. Asiakastyytyväisyys onkin korkea, ja tiimiä kehutaan erityisesti oma-aloitteellisuudesta ja motivoituneesta henkilöstöstä.

”Emme ole jäykkä tukikumppani, joka vain hoitaa asiat ja jatkaa matkaa. Haluamme ottaa asiakkaaltamme huolet pois, jotta hänellä jää aikaa muihin asioihin. Pyrimme samalla miettimään, voimmeko auttaa asiakasta muutenkin”, Kalle sanoo.

Lähitukipalvelua tarjotaan sekä suomeksi että englanniksi, ja tiimi huolehtii tarvittavista koulutuksista varmistaakseen pätevyytensä alati muuttuvassa teknologiaympäristössä.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin kerromme lisää!