Asiakastarinat
Vaivatonta ja luotettavaa IT-ulkoistusta
Apuvälineratkaisuita ja -palveluita tarjoava Respecta on käyttänyt Decensin it-palveluita jo yli kymmenen vuoden ajan. Yhteistyö alkoi tietokonehankinnoilla, mutta palveluyhteistyötä syvennettiin kuusi vuotta sitten, kun yritys otti käyttöönsä Decensin korkean käytettävyyden konesalipalvelut. Nykyisin Decens hoitaa kokonaisvaltaisesti yrityksen it-asioita yhdessä Respectan järjestelmäarkkitehti Tapani Kuusniemen kanssa.
”Yhteistyö antaa minulle mahdollisuuksia keskittyä Respectan arvoa lisääviin asioihin, joihin en voi ottaa ulkoistuskumppania mukaan. Toimiva yhteistyö Decensin kanssa keventää työkuormaani. Decensiläisillä on hyvät työkalut esimerkiksi työasemien ylläpitoon”, Kuusniemi kertoo.
Syksyllä 2023 Respecta laajensi Decensiltä ostamiaan palveluita ja otti käyttöönsä palvelu-pc:t. Kun yrityksen vanhoja laitteita menee leasing-palautukseen, ne korvautuvat Decensin koneilla.
Palvelut on helppo budjetoida vuosisuunnitelmaan
Respectalla on 14 toimipistettä ympäri Suomen: pohjoisin sijaitsee Oulussa, ja Oulun lisäksi suurimmat toimipisteet ovat Helsingissä, Pirkkalassa ja Turussa.
Decensin helpdesk-käyttötukipalvelu ja Total care -palvelu ovat yrityksen toiminnassa avainasemassa. Respectan työntekijät käyttävät jo tottuneesti helpdeskiä kirjatessaan tukipyyntöjä.
”Välillä pitää muistuttaa henkilökuntaa, että Decensin helppari on meillä se ensiasteen kontakti, kun tulee mitä tahansa tietokoneongelmia eteen. Jos ongelma ei ratkea, he osaavat siirtää kyselijän eteenpäin oikean henkilön puheille”, Kuusniemi sanoo.
Decensin palvelut tuovat ennustettavuutta yrityksen kuluihin, ja ne on helppo budjetoida osaksi vuosisuunnitelmaa.
”Meille ei tule yllättäviä hankintapiikkejä, kun esimerkiksi rikkoutuneiden koneiden tilalle ei tarvitse hankkia uusia. Leasing-kumppanuus helpottaa kustannusten hallintaa ja jaksottamista”, Kuusniemi sanoo.
Helpdesk auttaa tai ohjaa kysyjän oikean henkilön luo
Tapani Kuusniemi kehuu mutkatonta yhteistyötä decensiläisten kanssa.
”Keskustelu ja yhteydenpito on avointa, ja saamme vietyä asioita vaivattomasti eteenpäin. Decensin palvelut antavat minulle mahdollisuuden keskittyä Respectan arvoa lisääviin asioihin, joita en voisi kumppanille ulkoistaa. Decensin ansiosta pystyn fokusoimaan paremmin, mitä teen itse ja missä asioissa joku muu voi auttaa”, hän sanoo.
Kuusniemi pitää decensiläisten kanssa joka kuukauden alussa palaverin, jossa käydään läpi edellisen kuukauden tapahtumat ja statistiikat sekä tarkastellaan, kuinka paljon tukipyyntöjä on tehty ja miten ne on ratkaistu. Tukipyyntöjä luodaan joka kuukausi 130–150 kappaletta, joista Decens pystyy ratkaisemaan noin 80 prosenttia. Loput palaavat Kuusniemen pöydälle ratkottavaksi.
”Vastaus on aina Decens. Heidän ammattilaisensa luokittelevat tukipyynnöt ja ohjaavat edelleen, jos asiat eivät ratkea siellä päässä. Voin aina luottaa siihen, että heillä on asiat hanskassa”, Kuusniemi kiittelee.
”Yhteistyö antaa minulle mahdollisuuksia keskittyä Respectan arvoa lisääviin asioihin, joihin en voi ottaa ulkoistuskumppania mukaan.”
Haluatko kuulla lisää?
Apuvälineratkaisuita ja -palveluita tarjoava Respecta auttaa ihmisiä ylläpitämään liikunta- ja toimintakykyään sekä elämään laadukasta ja itsenäistä elämää. Respecta on Suomen johtava apuvälinealan toimija, jolla on 14 omaa toimipistettä sekä vastaanottotoimintaa sairaaloissa, terveyskeskuksissa ja kuntoutuslaitoksissa ympäri Suomen.
Yritys on osa Ottobock HealthCaren globaalia klinikka- ja palveluverkostoa.