Asiakastarinat

Kokonaisvaltaiset palvelut tuovat turvaa ja vapauttavat aikaa asiakkaille

Liike-elämän viestintäkumppani, strategisen viestinnän osaaja ja ketterä käytännön toteuttaja Tulus Oy kaipasi IT-kumppaniltaan aktiivista ja kokonaisvaltaista otetta. Lisäksi palveluiden haluttiin toimivan Tampereen ja Helsingin toimistojen ohella myös Lahden toimistolla.

”Tarpeemme lisääntyivät kasvun myötä, ja halusimme, että meidän ei tarvitse kantaa huolta IT-palvelujen toimivuudesta, työskentelimmepä Mac- tai PC-koneilla, etänä tai missä tahansa kolmesta toimistostamme”, Tulus Oy:n toimitusjohtaja Liisa Oksanen kertoo.

Keväällä 2022 Tuluksessa ryhdyttiin selvittämään, mitä markkinat tarjoavat ja mihin hintaan. Yritykseen oli juuri rekrytoitu lisää henkilöstöä, joten heillä oli sekä tarve että resursseja ratkaisujen päivittämiseen.

Viestinnän, talouden ja myynnin projektipäällikkö Heli Hiltunen kartoitti potentiaaliset palveluntarjoajat, pyysi tarjoukset ja teki niiden kesken vertailun. Decens nousi hinta-laatusuhteellaan kärkeen, kun palveluiden kattavuus, laatu ja ennakoidut kuukausikulut oli arvioitu.

Syksyllä 2022 toimitettiin ensimmäiset uudet palvelusopimustietokoneet, eli niin sanotut Palvelu-PC:t, niille tuluksille, joiden koneet oli aika päivittää. Yksittäisten koneiden uusiminen onnistuikin joustavasti todellisen tarpeen mukaan. Kaikilla laitteilla on nyt käytettävissä Service Desk -päätelaitetukipalvelut sekä työasemien tietoturva- ja varmistuspalvelut myös etätyötä tehdessä. Ylläpito hoituu vaivattomasti pääosin etäyhteyksien avulla.

”Luotettavat tietoturva- ja varmistuspalvelut ovat ehdottoman tärkeitä, koska käymme jatkuvasti luottamuksellisia keskusteluja asiakkaidemme kanssa eri kanavissa. Tiedostot ja esimerkiksi Teams-keskustelut on suojattava paitsi ulkopuolisilta myös laiterikkojen varalta. Lisäksi halusimme vapauttaa omien työntekijöidemme aikaa asiakastyöhön”, Oksanen kertoo.

”Käyttöönotto oli ripeää. Kyselyihin vastattiin nopeasti ja ymmärrettävästi niin, ettei vastaanottajan tarvinnut olla it-alan asiantuntija. Jälki oli sen verran vakuuttavaa, että kilpailutimme heti perään myös tietoliikenneyhteydet niihin liittyvän laitteiston ja palomuurin kanssa. Decens voitti myös tämän, joten nyt saamme heiltä todella kokonaisvaltaista palvelua juuri silloin kun tarvitsemme”, Hiltunen sanoo.

Käyttöönotto oli ripeää. Kyselyihin vastattiin nopeasti ja ymmärrettävästi niin, ettei vastaanottajan tarvinnut olla it-alan asiantuntija.”

Tarve
Kokonaisvaltaiset ja luotettavat
IT-palvelut.

Ratkaisu
Service Desk -päätelaitetukipalvelut, Palvelu PC:t – työasemat palvelusopimuksella, työasemien tietoturva- ja varmistuspalvelut, palomuuripalvelu, verkkoyhteydet ja niihin liittyvät laitteet.

Hyöty
Käyttötuki sekä tietoturva- ja varmistuspalvelut sekä Mac- että PC-työasemille ja 360-ympäristöön, omien asiantuntijoiden ajan vapautuminen asiakastöille, helppo työasemien vaihto tarpeen mukaan ilman suuria kertainvestointeja.

Haluatko kuulla lisää?

Tulus on asiakkaisiin sitoutunut viestintäkumppani, strategisen viestinnän osaaja ja ketterä käytännön toteuttaja.

Tulus tekee liiketoimintaa hyödyttävää viestintää ja markkinointia sekä strategisen viestinnän ja liiketoiminnan konsultointia.

Toimintaa sujuvoittaviin palveluihin kuuluvat muun muassa sisällöntuotanto, työyhteisöviestintä, vastuullisuusviestintä, digipalvelut, some ja digimarkkinointi, Oma Tulus® -palvelu viestinnän ulkoistamiseen, Tulus-Akatemian® koulutukset, Tulus-tutka® tulosten mittaamiseen, visuaalinen suunnittelu, WeChat -palvelut Kiinan markkinoille, hakukoneoptimointi (SEO) ja mediaviestintä.

Tulus toimii kattavasti eteläisen Suomen alueella. Toimistot sijaitsevat Tampereella, Helsingissä ja Lahdessa, joissa on henkilöstöä yhteensä 27 henkeä.